درب پارکینگ ریلی

درب اتوماتیک پارکینگی ریلی در محیط هایی که با کمبود فضا رو به رو هستند بسیارعالی است. درب های ریلی به صورت افقی و درون یک ریل حرکت می کنند.


درب پارکینگ ریلی در محیط هایی که با کمبود فضا رو به رو هستند بسیارعالی است.درب های ریلی پارکینگ به کمک  چرخ دنده های قدرتمندی به صورت کشویی باز و بسته می شوند یعنی درب های ریلی به صورت افقی و درون یک ریل حرکت می کنند.

درب پارکینگ ریلی

این درب برای محیط هایی که پارکینگ آنها روباز و یا مسقف می باشد قابلیت نصب را دارد.درب های کشویی علاوه بر سهولت در باز شدن درب، امنیت را نیز تامین می کنند چرا که دیگر برای باز کردن درب پارکینگ نیازی به پیاده شدن از ماشین نمی باشد به این دلیل احتمال سرقت اتومبیل کم می شود.

جک های ریلی گونه ای دیگر از در اتوماتیک از نوع پارکینگی می باشد .جک های ریلی در این شرکت با بهترین برند موتور های آلمانی و ایتالیایی ارائه می شود.با توجه به میزان عرض ورودی از این نوع جک پارکینگی به صورت تک لنگه یا دو لنگه استفاده کنید.درگذشته از درب ریلی پارکینگ به صورت دستی استفاده می کردند . توجه به سختی کارکرد این نوع درب، به خصوص برای سالمندان، درب اتوماتیک کشویی پارکینگ به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته است. با راحتی استفاده از این درب، نسبت به درب پارکینگ دستی، درب اتوماتیک کشویی به سرعت جایگزین شده است. بنابراین درب اتوماتیک ریلی پارکینگ حجم زیادی از فضای پارکینگ را به خود اختصاص نمی‌دهد.

کاربرد های این نوع درب

این درب برقی با توجه به نحوه کارکردش تاثیرمهمی در سهولت عبور و مرور دارد، و بر روی درب های فلزی ، صنعتی ، فرفوژه، استیل ،سنگ و چوب قابل نصب است .جک ریلی همانند جک بازویی می تواند تک لنگه یا دو لنگه باشد.در زیر درب های ریلی قطعه ای به نام دنده شانه ای نصب می شود که سبب حرکت روان درب بر روی زمین می گردد.بیشترین کاربرد این درب برقی در کارخانجات صنعتی ، ورودی نگهبانی ، گیت های ورودی و خروجی و درب ریلی یا درب کشویی صنعتی است که با توجه به وزن بالای هر لنگه از درب های ریلی، باز و بسته شدن به صورت اتوماتیک و بدون دخالت دست انجام می شود و کمک شایانی به نگهبانان کارخانه ها می کند.

درب برش لیزری در تبریز
بیشتر بخوانید
درب پارکینگ ریلی
درب اتوماتیک پارکینگی ریلی در محیط هایی که با کمبود فضا رو به رو هستند بسیارعالی است. درب های ریلی به صورت افقی و درون یک ریل حرکت می کنند.

اجزای تشکیل این نوع درب

  • جک ریلی
  • آهن ربای بالا و پایین
  • دنده شانه
  • تابلو فرمان
  • موتور
  • چراغ هشدار دهنده
  • چشمی مخصوص برای تشخیص موانع
  • ریل فلزی
  • ریموت
  • شستی دستی ( در زمان قطع برق از این شستی جهت باز کردن درب به کار می رود )

انواع درب پارکینگ

درب کشویی پارکینگ به سه دسته اصلی درب ریلی تک لنگه، درب ریلی دو لنگه ودرب ریلی تلسکوپی تقسیم می شود.

درب ریلی تک لنگه

همان طور که از نام این درب پارکینگی پیداست از یک لنگه درب تشکیل شده است که این تک لنگه هنگام باز و بسته شدن درب به پشت فضای کناری  رفته و این نوع درب برقی زمان بیشتری را برای باز وبسته شدن می طلبد همچنین مناسب پارکینگ هایی می باشد که ورودی خیلی عریضی ندارند و فضای مناسبی کنار درب برای جمع شدن لنگه درب دارند.

درب ریلی دو لنگه

این درب  از دو لت در کنار هم تشکیل شده که زمان باز شدن درب ، هر لت به یک سمت دیوار حرکت می کند.درب ریلی دو لنگه برای ساختمان های که ورودی خیلی عریضی دارند ویا فضای کافی در کنار دیوار برای جمع شدن درب وجود ندارد از این نوع درب استفاده می کنند چون هم فشار وارد بر یک درب کمتر است  و هم زمان باز و بسته شدن درب ریلی در این سیستم نصف حالت تک لنگه می باشد.

درب اتوماتیک پارکینگ ریلی تلسکوپی

درب تلسکوپی کارکردی شبیه  به درب ریلی پارکینگی دارد.با این تفاوت که درب ریلی پارکینگی با یک لت روی ریل  جهت باز و بسته شدن حرکت می کند.اما درب اتوماتیک پارکینگ ریلی تلسکوپی شامل چند لت متحرک است  که بر روی ریل حرکت می کنند و به این دلیل باعث می شود تا فضای کمتری را اشغال کنند و برای فضاهای کوچکتر مناسب باشند.درب اتوماتیک پارکینگ ریلی تلسکوپی در دو حالت وجود دارند لت های تلسکوپی که به یک سمت حرکت کرده و لت های تلسکوپی که به دو طرف دیوار حرکت می کنند.

درب فلزی حیاط ویلایی کد ۷۸۰
بیشتر بخوانید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *