مناسب ترین درب پارکینگ ساختمان

مناسب ترین درب پارکینگ ساختمان درب پارکینگ کرکره ای می باشد و فضای زیادی را اشغال نکرده و برای محیط های دارای فضای محدود مناسب هستند


مناسب ترین درب پارکینگ ساختمان درب پارکینگ کرکره ای که مناسب ساختمان های تجاری و مسکونی هستند.  این درب ها با حرکت به جهت بالا و به شکل رولی جمع شده و از این رو فضای زیادی را اشغال نمی کنند و برای محیط هایی که دارای فضای محدود هستند بسیار مناسب  هستند .

مناسب ترین درب پارکینگ ساختمان

درب‌های کرکره ای با قابلیت تاشو  برای استفاده به عنوان مناسب ترین درب پارکینگ ساختمان و هم به عنوان درب جداکننده پیلوت از محیط حیاط در ساختمان‌های شمالی استفاده می شوند . از آنجایی که درب کرکره ای پارکینگ با ریموت کنترل کار می‌کند؛ با نصب این نوع درب  از تردد افراد متفرقه به درون ساختمان جلوگیری کنید.

قیمت درب به عنوان مناسب ترین درب پارکینگ ساختمان:

عامل تاثیر گزار روی قیمت مناسب ترین درب پارکینگ ساختمان نوع موتور می باشد. این درب‌ها معمولا با دو نوع موتور تیوبلار و ساید هماهنگ شده که از نظر قیمتی حدودا 10 درصد با یکدیگر اختلاف دارند. به نظر بسیاری از متخصصان آنچه که موجب تفاوت قیمت بین انواع درب کرکره‌ای می‌شود؛ نوع تیغه آنهاست.

روش‌های مختلف نصب درب کرکره ای

این نوع کرکره به سمت داخل یا بیرون رول می شود و این رول شدن  ارتباطی به نوع موتور و تیغه نداردو به ارتفاع سقف و سلیقه کارفرما مربوط است که جهت رول شدن درب را تعیین می‌کند. وقتی درب کرکره ای پارکینگ رول می‌شود؛ به شکل استوانه‌ای در می‌آید که حدودا 35 سانتی‌متر قطر دارد. بنابراین باید به این موضوع توجه کنید که باید 35 سانتی‌متر از ارتفاع سقف را برای این استوانه در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر ارتفاع سقف پارکینگ 240 سانتی‌متر باشد؛ نصب کرکره به صورت رول از داخل برای ورود خودروهایی با ارتفاع حدود 2 متر مشکل ایجاد نمی شود.

روش نصب به صورت رول به داخل هم باعث زیبایی بیشتر نمای ساختمان شده و هم موتور برای در امان ماندن از باران نیاز به کاور ندارد. با این تفاسیر اگر سقف پارکینگ کمتر از 240 سانتی‌متر باشد؛ به دلیل محدودیت در بازشوی مفید، نصاب مجبور است از سیستم رول به خارج استفاده کند تا برای تردد خودروهای شاسی بلند مشکلی ایجاد نشود.

مزیت درب کرکره ای  نسبت به درب‌های آهنی قدیمی

مجهز کردن ساختمان با درب آهنی، مدت اجرا پروژه طولانی‌تر شده و هزینه‌ها نیز بیشتر می‌شود.  معمولا تنوعی از مدل‌ها را در دسترس ندارید و مجبور هستید درب را با همان طرح‌های موجود سفارش دهید.
برای این که درب کرکره ای پارکینگ کاملا بسته می‌شود؛ با نصب این نوع درب تا حدود زیادی از ورود سرما به فضای راه‌پله و پیلوت جلوگیری می کنید. ضمن اینکه در ترکیب با استفاده از درب ضد سرقت برای واحدها، گزینه ایمن‌تری نسبت به درب‌های حیاطی آهنی است.
مقدار بازشوی درب‌های کرکره‌ای بسیار محدود است و به دلیل نیاز به فضا برای باز و بسته شدن، مشکلی در رفت و آمد ایجاد نمی‌کند.
بعضی از درب‌های آهنی امکان نصب جک پارکینگی  را دارا نمی باشند.به عنوان مثال ممکن است به ستون داخل پارکینگ نزدیک باشند و جا برای نصب جک وجود نداشته باشد. در این شرایط استفاده از درب کرکره‌ای بهتر است.
آهن با گذشت زمان  پوسیده می‌شودو ممکن است در مدت زمان زیادی هزینه تعمیر درب‌های حیاطی آهنی بیشتر از درب کرکره ای پارکینگ شود.
برای عوض کردن درب آهنی قدیمی با درب کرکره‌ای نیازی به جداسازی چهارچوب درب از دیوار نیست. در این شرایط کافیست که درب قدیمی را از لولا در بیاورید. بعد درب کرکره‌ای را روی همان چهارچوب قدیمی نصب کنید.

آیا می‏دانید انواع نرده‏ ها برای چه فضایی مناسب هستند؟
بیشتر بخوانید
مناسب ترین درب پارکینگ ساختمان
مناسب ترین درب پارکینگ ساختمان درب پارکینگ کرکره ای می باشد و فضای زیادی را اشغال نکرده و برای محیط های دارای فضای محدود مناسب هستند

نکات مورد توجه برای انتخاب تیغه درب کرکره‌ای :

تیغه‌های متنوعی برای تولید کرکره برقی وجود دارد که همه آنها برای استفاده روی درب‌های پارکینگی مناسب نیستند. برای انتخاب تیغه مناسب برای درب باید نکات زیر را در هنگام خرید در نظربگیرید:

میزان رفت و آمد در پارکینگ: کرکره‌ای که برای پارکینگ واحدهای مسکونی و مجتمع‌ها نصب می‌شود به نسبت کرکره برقی مغازه‌ها در طول روز بیشتر باز و بسته می‌شود. بنابراین برای این درب‌ها باید از تیغه‌ای استفاده شود که تحمل تردد بالا را داشته و در اثر باز و بسته شدن  زود خراب نشود.

میزان تولید صدا: صدایی که هنگام باز و بسته شدن رول کرکره به وجود می آید می‌تواند ساکنان طبقه های پایین رااذیت کند. بنابراین حتما تیغه‌ایانتخاب شود که تولید صدای بسیار کمی دارد و بی‌صدا کار می‌کند.

وزن تیغه: اگر قرار است زیاد از درب پارکینگ استفاده شود؛ برای پیشگیری از اعمال فشار بیش از حد بر روی موتور باید تیغه‌ای سبک را انتخاب کنید.

نکات انتخاب موتور درب کرکره‌ای:

نکاتی که برای انتخاب مدل موتور مورد توجه قرار گیرد تا عمر درب به حداکثرترین حالت ممکن برسد:

میزان رفت و آمد در پارکینگ: موتورهای ساید نسبت به موتورهای تیوبلار به مراتب قدرتمندتر می باشند  وبا گذشت زمان بر اثر باز و بسته شدن زیاداحتمال خرابی کمتری دارند. اگر فضای پارکینگ برای 5 تا 6 اتومبیل در نظر بگیرید یعنی پارکینگ کم ترددباشد  از موتور تیوبلار برای درب کرکره‌ای آن می توانید استفاده کنید. در غیر این صورت موتور ساید را برای خرید این محصول پیشنهاد می شود.

درب لیزری
بیشتر بخوانید

میزان تولید صدا: موتورهای تیوبلار هم با سرعت‌تر می‌چرخند و هم قطر محور آنها کمتر است؛ به همین دلیل باز کردن تیغه به وسیله آنها صدای بیشتری تولید می‌کند.  اگر مکان با آرامش بیشتری دوست دارید از موتور ساید استفاده کنید.

تعمیر موتور: دسترسی به موتور ساید راحت‌ است و در صورت خرابیخیلی  راحت‌ تعمیر می شوند. البته اگر از تولیدات برندهای معتبر استفاده کنید؛ فرقی نمی‌کند که موتور شما از چه نوعی است. در چنین مواقعی احتمال خرابی در هر دو مدل موتور یکسان می باشد .

وجود منبع برق اضطراری: موتور درب‌های کرکره‌ای یا مجهز به منبع تغذیه اضطراری هستند یا فاقد این قابلیتند. البته در همه تیپ‌ها خلاص کن دستی وجود دارد که در زمان قطعی برق می‌توان برای باز و بسته کردن درب از آن استفاده کرد.اگر درب کرکره ای پایین با قیمت کمتر می خواهید از ابتدا موتور فاقد قابلیت برق اضطراری خریداری شود و بعدا روی آن موتور UPS نصب کنید. گرچه عملکرد موتورهایی که این قابلیت را به صورت فابریک دارند؛ به دلیل هماهنگی ولتاژ موتور با UPS فابریک، بهتر می باشد.

مزیت های درب کرکره‌ ای پارکینگ نسبت به درب آهنی چیست؟

برای یک ساختمانی که  درب آهنی برای آن سفارش دهیم وبعد آن را رنگ آمیزی کنیم  واز جک پارکینگی برای باز شدن آن استفاده کنید هزینه‌ی گزافی خواهد داشت. اغلب افراد تصور می‌کنند اگر از درب کرکره‌ ای پارکینگ استفاده شود نمای صوری ساختمان به هم می‌ریزد ولی  این گونه نمی باشد. با تنوع بالای طرح‌ها  بهترین درب کرکره‌ ای پارکینگ که می توان نصب کرد که رنگ آن متناسب با نمای ساختمان  باشد.

قیمت مقرون به صرفه، تنوع بالای طرح‌ها، کار گذاشتن سریع درب کرکره‌ای پارکینگ

جلوگیری از ورود سرما به درون ساختمان

برای ساختمان هایی که به سمت  شمال ساخته شده‌اند استفاده از این نوع درب‌ها علاوه بر این که امنیت بالایی دارند مزیای دیگرشان  از ورود سرما به درون ساختمان جلوگیری کرده  و گرمای درون ساختمان از بین نمی‌رود از سرد شدن کف واحدهایی در طبقه اول پیشگیری می‌شود.

جلوگیری از ایجاد مزاحمت برای سایرین

در اغلب ساختمان‌ها برای تردد لازم داریم تا  زاویه بیش از 120 درجه باز شده  تا ماشین های سواری به راحتی گذر کنند. درب‌های قدیمی از پارک شدن یک خودرو به جهت باز شدن آسان آن جلوگیری می‌کرد اما با نصب درب کرکره ای پارکینگ دیگر این موضوع نگران کننده نیست.

نرده فلزی لیزری چه نوع نرده‏ای است؟
بیشتر بخوانید

 

مناسب ترین درب پارکینگ ساختمان
مناسب ترین درب پارکینگ ساختمان درب پارکینگ کرکره ای می باشد و فضای زیادی را اشغال نکرده و برای محیط های دارای فضای محدود مناسب هستند

کاربرد اصلی درب کرکره ای

امروزه  وقت کافی و هم‌چنین در بعضی مواقع نبود امنیت درب ها را به صورت درب کرکره ای برقی می‌سازند. این درب ها با جلوگیری از دزدی منزل از دزدی ماشین نیز جلوگیری می کنند زیرا زمانی که شما ماشین خود را رها می کنید و برای بستن درب پارکینگ اقدامی انجام می دهید در همان زمان بدون آن که شما متوجه باشید ماشین شما را به سرقت می برند. به دلایل معلوم اکثر ساختمان‌ها برای نصب درب کرکره برقی اقدام می کنند. از سه جنبه می توان درب‌ های کرکره‌‌ای پارکینگ را تقسیم بندی کرد.

درب کرکره ای پارکینگ ساختمان که هنوز ساخت آن کامل نشده است.
عوض نمودن درب پارکینگ با درب قدیمی
استفاده از درب کرکره‌ای به عنوان درب دوم که زیر پایلوت ساختمان‌های شمالی قرار دارد.

در اکثر موارد از درب کرکره برقی(Electric shutters) برای در ورودی اصلی پارکینگ بهره می برند. و این امکان است که  برای پیشگیری از ورود افراد متفرقه به ساختمان بعد از درب  اصلی به عنوان درب دوم پارکینگ استفاده شود. لازم به ذکر است تفاوتی ندارد چه درب پارکینگ کرکره‌ای باشد و چه درب پیلوت به عنوان درب کرکره‌ای انتخاب شود عملکرد آن یکسان بوده و از قطعات یکسان برای نصب آن استفاده می‌کنند.

لازم است به نکاتی که در هنگام نصب گفته می شود رعایت شود و حتی‌المکان از رنگ سفید برای درب کرکره استفاده نشود زیرا رنگ درب کرکره باید با نمای ساختمان یکسان باشد.

قیمت نمایندگی درب کرکره ای پارکینگ

مناسب ترین درب پارکینگ ساختمان  درب کرکره ای که همه ی افراد از این نوع درب ها استفاده می کنند . حجم تردد و استفاده از این نوع درب، موتورهای استفاده شده در بالا بردن و پایین آوردن درب‌های کرکره‌ای، تیغه کرکره برقی و غیره در قیمت گذاری این درب‌ها تاثیر بسزایی به وجود می آورند. با توجه به  تمایل افراد هر کس می‌تواند درب‌های تیغه آلومینیومی که باعث می‌شوند درون پارکینگ دیده نشود را انتخاب کرده  و یا می‌توانند از درب‌های کرکره‌ پلی کربنات برای نور گیری بیشتر پارکینگ استفاده کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *