درب برش لیزری در شیراز

درب فلزی دو لنگه لیزری طرح آرتین

درب فلزی دو لنگه لیزری طرح آرتین


فناوری برش لیزری چیست؟

درب برش لیزری در شیراز به فرآیندی اطلاق می شود که یک سطح فلزی با ضخامت معین در معرض پرتوهای لیزری قرار می گیرد و تحت مکانیسم مشخصی، برش داده می شود. پرتوهای لیزر به قدری پر قدرت هستند که می توانند صفحات فلزی با ضخامت های متفاوت را به اشکال مختلف، برش دهند. به جرأت می توان گفت دستگاه هایی که بر اساس فناوری برش لیزری فعالیت می کنند، نمونه های ایده آل و کارآمد برای خلق طرح های پیچیده بر روی سطوح فلزی می باشند.

درب تک لنگه لیزر - کد 21041
درب تک لنگه لیزر – کد 21041

 

جالب است بدانید درب برش لیزری در شیرازبه فرآیندهای حکاکی و حفاری روی سطح شباهت زیادی دارد. در این فرآیند، شیارها و سوراخ هایی روی سطح فلز ایجاد می شود؛ این سوراخ ها دقیقاً اساس کار بُرش توسط پرتوهای لیزر هستند. طیف وسیعی از سطح فلزی با ضخامت های متفاوت توسط دستگاه برش لیزری برش داده می شوند؛ اینکه کدام مدل دستگاه برای برش چه ضخامتی از صفحات فلزی مناسب است به توانایی و قابلیت های دستگاه برش لیزری بستگی دارد. به طور کلی می توان تمام ویژگی های مورد نیاز در طول مراحل برش صفحه فلزی را در دستگاه تنظیم نمود.

 

درب دو لنگه لیزر - کد 21040
درب دو لنگه لیزر – کد 21040

فرآیند برش لیزری چگونه انجام می شود؟

فرآیند درب برش لیزری در شیراز با تمرکز پرتوهای لیزر بر روی سطح فلزی مورد نظر آغاز می شود و با حرکت آرام و مداوم آن روی سطح ادامه یافته و در نهایت، فلز به شکل دلخواه برش داده می شود. در ابتدای کار بُرش، پرتوی پرتوان لیزر، سوراخ هایی روی سطح ایجاد می کند که در نهایت منجر به جدا شدن آن قسمت و برش کامل صفحه می گردد. آنچه در فرآیند برش لیزری اتفاق می افتد، چیزی شبیه به ذوب نقطه ای فلز است که ناشی از توان بالای پرتوهای لیزری است؛ به این ترتیب می توان گفت پرتوهای لیزر برای برش سایر مواد مانند فلزات سبک تر یا کانی های معدنی مانند الماس نیز مناسب هستند.

قیمت تیراهن ۹۶/۱۰/۱۷
بیشتر بخوانید

 

درب دو لنگه لیزر - کد 21036
درب دو لنگه لیزر – کد 21036

مزایای استفاده از فناوری برش لیزری در صنایع چیست؟

به طور کلی از دو نوع فناوری معروف برش لیزری تحت عناوین لیزر CO2 و لیزر Nd:YAG برای برش سطوح فلزی استفاده می شود. هر یک از این دو لیزر به روش های متفاوتی عمل می کنند که بیان آن ها از موضوع این بحث خارج است. این فناوری ها در صنایع به منظور برش سطوح چوبی، سنگ های معدنی و کانی های قیمتی، برش فولاد، فلزات صیقلی، شیشه، سیلیکون ها و سطوح پلاستیکی کاربرد دارد.

درب دو لنگه لیزر - کد 21031
درب دو لنگه لیزر – کد 21031

 

فناوری برش لیزری در ساخت درب

فناوری برش لیزری یکی از فرآیندهای صنعتی است که در سال های اخیرا مورد استقبال تعداد زیادی از صنایع و کسب و کارهای حوزه طراحی صنعتی قرار گرفته است. بسیاری از فرآیندهایی که بر پایه برش لیزری عمل می کنند، فواید و کاربردهای مشابهی دارند؛ نقطه تمایز برخی از روش ها با برخی دیگر در نوع فناوری به کار رفته در تجهیزات برش است. یک دستگاه مخصوص برش لیزری بر اساس فرآیندهای چند مرحله ای کار می کند. این نوع دستگاه ها دقیقاً همان مدل هایی هستند که بسیاری از صنایع فلزی به دنبال آن هستند.

 

درب تک لنگه لیزر - کد 21030
درب تک لنگه لیزر – کد 21030

با استفاده از این فناوری، دروازه ای جدید به دنیای طراحی صنعتی گشوده می شود که می تواند طرح ها و نقش های منحصر به فردی را به صنعت معرفی کند. نمونه بارز فناوری اختصاصی برش لیزری را می توان در مدل های درب ساختمانی با مدل های خیره کننده در شرکت توفیقی متال مشاهده نمود.

 

درب دو لنگه لیزر - کد 21030
درب دو لنگه لیزر – کد 21030

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهنمونه کارهادرباره ماتماس با ما
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم