درب های فلزی ساختمان

درب های فلزی ساختمان

 

چرا باید از درب های فلزی ساختمان را انتخاب کنیم؟

یکی از متداول‌ترین درب‏های ساختمان درب فلزی است. این نوع درب‏ها در طراحی، رنگ و اندازه تنوع زیادی دارند؛ بنابراین افراد با سلایق مختلف می‌توانند این درب‏ها را انتخاب کنند. ‏آن‏ها در اندازه‏های تک رو، یک لنگه، دو لنگه و حتی بیشتر در بازار موجود هستند. درب فلزی پارکینگ و گاراژ نیز از جمله درب‏های فلزی بزرگ هستند. در نتیجه قیمت انواع درب‏های فلزی با توجه به اندازه و نوع فلز با هم تفاوت دارند؛ اما چرا درب فلزی بین انواع دیگر درب‏ها بهترین درب محسوب می‌شود؟ مقاومت و استحکام بسیار بالای این نوع درب‏ها در برابر ضربه و شرایط آب و هوایی مختلف مثل گرما و رطوبت، مهم ترین دلیل استقبال این نوع درب‏ها است. این خصوصیات، موجب افزایش امنیت و جلوگیری از ورود افراد غریبه و سارق می‌شود. درب های فلزی ساختمان برای فضاهای مختلف یک ساختمان، طرح‏ها و شکل‏های مختلفی دارد؛ یعنی درب ورودی حیاط و درب ورودی آپارتمان طراحی‏های متفاوتی دارند. برخی اوقات طراحی درب‏های حیاط یا پارکینگ به گونه‏ای است که شیارها یا جدارهای باریک و حتی نرده ‏هایی در آن‏ها وجود دارند. در بیشتر مواقع این شیار‏ها با شیشه و تلق پوشیده می‌شوند تا از ورود حشرات، هوای آلوده و سایر آلودگی‏ها جلوگیری شود.

درب های فلزی ساختمان

 

 

درب فلزی

فکر می‏کنید چرا افراد به جنس و طرح درب ساختمان خود اهمیت می‏دهند؟ درب ورودی ساختمان یکی از بخش‏های اصلی نمای هر بنا است و توجه هر رهگذری به آن جلب می‌شود؛ بنابراین وقتی شما یک درب را متناسب با معماری و رنگ ساختمان خود انتخاب می‏کنید، زیبایی و جذابیت ساختمان خود را افزایش می‏دهید. در نتیجه می‏توان گفت انتخاب درب های فلزی ساختمان با طرح و رنگ مناسب، به عنوان درب حیاط ورودی یا پارکینگ در زیبایی نمای ساختمان نقش بسزایی دارد. توصیه می‌شود هنگام انتخاب انواع درب های فلزی ساختمان به ترکیب طرح، رنگ و تناسب آن با ساختمان خود و نوع معماری آن دقت کنید. اگر این نکات را هنگام انتخاب و خرید درب های فلزی ساختمان در نظر نگیرید، پس از مدتی متوجه خواهید شد ساختمان شما جذابیت همیشگی را ندارد و ممکن است هزینه‏های زیادی برای تعویض درب خود متقبل شوید. با وجود اینکه امروزه درب‏های چوبی ضد سرقت در بازار موجود هستند، اما درب فلزی به دلیل تنوع طرح و استحکام، هنوز طرفداران زیادی نسبت به سایر درب‏ها دارد.

قیمت ناودانی و تیرآهن ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
بیشتر بخوانید

درب های فلزی ساختمان

 

معرفی انواع درب های فلزی ساختمان

 

درب فلزی نفر رو:

 

این نوع طراحی درب‏های فلزی برای درب ورودی در محل راه پله و راهرو ساختمان‏ها و آپارتمان‏ها است. این درب‏ها را می‏توان به صورت دو لنگه ساخت؛ اما اندازه آن‏ها‏ از درب‏های دولنگه معمول باریکتر است. دو لنگه بودن این درب‏ها به ساکنین ساختمان کمک می‏کند، هنگام اسباب کشی، لنگه دوم را باز کنند تا راحت‌تر وسایل را جابجا کنند. این درب‏ها با طرح‏های مختلف و شکل‏های زیبا و با توجه به انواع معماری ساختمان ساخته می‌شوند؛ بنابراین تنوع زیادی دارند.

درب فلزی ورودی حیاط و پارکینگ:

این درب‏های فلزی نسبت به درب‏های ورودی نفر رو عرض بیشتری دارند. این درب‏ها علاوه بر طرح‏های دو لنگه و چند لنگه، به شکل‏های کشویی و آکاردئونی طراحی و ساخته می‌شوند. مهندسان و متخصصان آن‏ها را هم  به صورت دستی و هم به صورت اتوماتیک طراحی کرده‏اند. جنس فلز بکار رفته در درب فلزی ورودی حیاط و پارکینگ باید از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار باشد؛ زیرا همواره در برابر شرایط مختلف آب و هوایی قرار دارد. اگر از مواد بی کیفیت استفاده شود، خیلی زود دچار خوردگی و زنگ زدگی می‌شود. از طرف دیگر، نحوه رنگ آمیزی این درب‏ها در مقاومت آن‏ها تأثیر زیادی دارد.

 

درب های فلزی ساختمان

درب فلزی

اگر درب‏ فلزی ورودی پارکینگ یا حیاط در کوره رنگ آمیزی شود، مقاومت آن در برابر شرایط آ ب و هوایی مختلف افزایش می‏یابد. این کوره‏ها، کوره‏های مخصوص رنگ آمیزی درب های فلزی ساختمان هستند. نکته‏ای که باید هنگام خرید درب فلزی ورودی پارکینگ یا حیاط توجه کنید این است که این درب‏ها نسبت به درب‏های نفر رو ارتفاع بیشتری دارند. ارتفاع بیشتر موجب راحتی ورود وسایل نقلیه بلند مانند ماشین شاسی بلند، وانت و حتی کامیون می‌شود و هنگام انتقال وسایل با این نوع ماشین‏، درب‏ها مانع نخواهند بود. به طور کلی هنگام خرید درب ورودی ساختمان خود دقت کنید معماری ساختمان با چه نوع دری هماهنگی دارد. در غیر این صورت، بعد از خرید و نصب درب، با مشاهده عدم تناسب درب با ساختمان خود، مجبور تحمل هزینه‏های اضافی برای جداسازی درب، خرید و نصب درب جدید خواهید شد.

درب برش لیزری بندرعباس
بیشتر بخوانید

 

 

درب های فلزی ساختمان

درب فلزی از چه قسمت‌هایی تشکیل شده است؟

تمام درب‏های فلزی دارای اجزای مشترکی هستند که در طول مراحل ساخت درب فلزی، به هم متصل می‌شوند.

قاب‌ها و وادارها:

این دو بخش از بخش‏های اصلی درب فلزی هستند. در واقع چهارچوب اصلی درب به وسیله این بخش‏ها مشخص می‌شوند. بعد از ساخته شدن این دو بخش، درب روی قاب متصل می‌شود. این قاب‌ها باید مقاومت بالایی داشته باشند؛ زیرا وزن لنگه‏های درب روی قاب‌ها است. برای اینکه لنگه های درب به چهارچوب متصل شود، صنعتگران از لولا استفاده می‏کنند. برای اتصال هر لنگه در به قاب حداکثر از چهار لولا استفاده می‌شود.

جنس قاب از فلزهایی با مقاومت بالا مانند فولاد است و به شکل پروفایل‏های قوطی ساخته می‏شوند. این پروفایل‏ها طوری ساخته می‌شوند که در مقابل خمیدگی و تاب خوردگی مقاومت بالایی دارند. علاوه بر این، ساخت این نوع سازه موجب می‌شود تا شما بتوانید درب فلزی را به راحتی باز و بسته کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *