رنگ آمیزی نرده فلزی

رنگ آمیزی نرده فلزی


قیمت رنگ آمیزی نرده فلزی چگونه محاسبه می‌شود؟

نقاشی و رنگ آمیزی نرده‏های یک ساختمان تأثیر زیادی در نمای آن ساختمان دارد. با رنگ آمیزی نرده‏های ساختمان خود به طور صحیح و اصولی، زیبایی بنای خود را دو چندان می‏کنید. جنس نرده و فن‌های مورد استفاده برای رنگ آمیزی نرده فلزی روی قیمت رنگ آمیزی تأثیر دارند؛ زیرا مواد مختلف از لحاظ زیرسازی و رنگ آمیزی متفاوت هستند. ما در این مقاله قصد داریم در مورد رنگ آ نرده فلزی و هزینه‏های مرتبط با آن اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

رنگ آمیزی نرده فلزی

 

نحوه محاسبه قیمت رنگ  نرده فلزی

عوامل مختلفی در میزان هزینه و قیمت رنگ آمیزی نرده فلزی تأثیر گذار است. این عوامل شامل:

  • طول نـرده و متـراژ آن
  • نوع رنـگ
  • جنس نـرده
  • میـزان زیرکاری برای نقاشی

پیـچیده یا ساده بودن طرح نرده فلزی به طور کلی نرده‌های فلزی در طرح ساده و فرفورژه موجود هستند. البته نرده فرفورژه نیز در سبک طرح ساده و پیچیده طراحی می‌شود. با توجه به عوامل ذکر شده تا حد زیادی می‏توانید قیمت رنگ آمیزی نرده خود را محاسبه کنید. در ادامه به نکاتی در مورد نحوه رنگ آمیزی نرده فلزی خواهیم پرداخت.

رنگ آمیزی نرده فلزی

 

مراحل رنگ آمیزی نرده فلزی

مراحل رنگ آمیزی نرده ‏های فلزی شامل:

مرحله اول

پس از گذشت مدتی از نصب نرده فلزی، زنگ زدن آن، امری طبیعی است؛ زیرا فلز وقتی در معرض هوا، رطوبت و باران قرار می‏گیرد، دچار خوردگی و زنگ زدگی می‌شود؛ بنابراین اولین قدم برای رنگ آمیزی نرده‏های فلزی، زیرسازی آن است. این کار با سنباده کشیدن روی سطوح نرده انجام می‌شود. این کار را می‏توانید خودتان با استفاده از یک سنباده انجام دهید. علاوه بر سنباده می‏توانید از سیم ظرفشویی یا سایر وسایلی که زبر هستند نیز برای از بین بردن زنگ زدگی استفاده کنید. پس از اتمام کار سمباده کشیدن، می‏توانید تمام براده‏های آهن و بقایای تمیزکاری با یک دستمال تمیز کنید. اگر امکان شستشو با آب را دارید، می‏توانید با آب نرده را تمیز کنید.

مرحله دوم

در مرحله دوم لازم است برای جلوگیری از زنگ زدگی دوباره، از ضد زنگ استفاده کنید. برای این کار، پس از مخلوط ضد زنگ با تینر، روی نرده را با استفاده از یک قلمو کاملاً با ضد زنگ بپوشانید. برای خشک شدن ضد زنگ باید 24 ساعت صبر کنید تا مراحل بعدی رنگ  نرده فلزی را انجام دهید.

مرحله سوم

در مرحله سوم، در صورت وجود فرو رفتگی و نا همواری روی سطح فلز لازم است بتونه کاری را انجام دهید. بعد از بتونه کاری با استفاده از یک سمباده بخش بتونه شده را صاف کنید، اما نباید کشیدن سمباده به حدی باشد که پوشش ضد زنگ را از بین ببرد. بتونه کاری موجب صاف و یک دست شدن سطوح نرده فلزی می‌شود.

مرحله چهار

پس از صاف کردن تمام سطوح، نوبت به مرحله اول رنگ آمیزی نرده فلزی می‌شود. به این مرحله آستر زدن می‏گویند دقت کنید هنگام آستر کاری، در هوا گرد و غبار و ذرات معلق نباشد؛ زیرا آن‏ها موجب می‌شود سطح نرده‏ صاف و یک دست نشود .

مرحله پنجم

در مرحله پنجم مجدد بتونه کاری مانند مرحله سوم انجام می‌شود. حتماً دقت کنید کار سنباده کشیدن را مانند مرحله قبل انجام دهید تا هیچ‌گونه نا همواری روی سطح نرده وجود نداشته باشد.

مرحله پایانی

در مرحله پایانی کار، رنگ آمیزی تمام بخش‏های نرده با دقت انجام می‌شود. هنگام رنگ آمیزی دقت کنید که روی سطح نرده و در هوا گرد و خاک نباشد تا کار بدون هیچ ناهمواری به پایان برسد.

هنگام رنگ  نرده فلزی حتماً این نکات را رعایت کنید:

  • در هر مرحله از رنگ آمیزی حتماً با استفاده از یک سمباده با حرکت ملایم روی نرده بکشید تا کار شما کاملاً صاف و یکدست باشد
  • اگر رنگی که برای رنگ آمیزی استفاده کردید، کیفیت خوبی دارد و از برند معتبری بود، شماره و اسم برند را حتماً یادداشت کنید تا دفعات بعد از آن استفاده کنید. علاوه بر این در مواردی که بخشی از نرده شما دچار رنگ پریدگی شد، می‏توانید دقیقاً از همان رنگ استفاده کنید تا زیبایی نرده شما گرفته نشود.
  • نکته بسیار مهم دیگری که باید به آن توجه کنید این است که حتماً از رنگ مخصوص سطوح آهنی برای رنگ  نرده فلزی استفاده کنید و هیچ وقت رنگ مخصوص سطوح ساختمان را برای نقاشی نرده خریداری نکنید .

 

 

رنگ آمیزی نرده فلزی

رنگ آمیزی نرده فلزی فرفورژه

نرده‌های فرفورژه، نرده‏هایی از جنس آهن هستند که در طرح‏ها و سبک‏های مختلف در بازار موجود هستند. رنگ  نرده فلزی فرفورژه به دلیل پیچیدگی طرح و پیچ و خم‏هایی که دارد دشوارتر از نرده‏های فلزی ساده است. علاوه بر این، این پیچیدگی موجب افزایش متراژ نرده و دشواری دسترسی نقاش به بخش‏های مختلف برای رنگ آمیزی می‌شود.

اکثر نرده‌های فرفورژه به دلیل زیبایی ویژه در طراحی داخلی ساختمان‏ها مورد استفاده قرار می‏گیرد. بنابراین میزان زنگ زدگی و رنگ پریدگی در آن‏ها بسیار کمتر از نرده‏های فلز در فضای بیرون منزل است. اما در طول زمان ممکن است نرده‏ها رنگ پریده شوند و از زیبایی ظاهری آن‏ها کاسته شود. بنابراین رنگ نرده فلزی فرفورژه هر چند وقت یک بار لازم است. با توجه به دشواری رنگ آمیزی نرده فرفورژه، بیشتر بودن متراژ آن نسبت به نرده ساده، هزینه رنگ آمیزی آن نیز بیشتر است.

 

رنگ آمیزی نرده فلزی

به طور کلی نقاشی نرده‌های مختلف، فن‌های خاص خود را دارند. اما به دلیل ساده‌تر بودن رنگ آمیزی نرده‏ها فلزی نسبت به سایر انواع نرده‏ها، برای انجام رنگ آمیزی این نوع نرده‏ها توسط خودتان در این مقاله به آموزش این نوع نرده‏ها پرداخته شد. از طرف دیگر نقاشی نرده فرفورژه هم هزینه بیشتری دارد و هم دشوارتر است.

 

 

 

 

نرده فرفورژه لوکس آلومنیومی کد ۹۰۵
نرده فرفورژه لوکس آلومنیومی کد ۹۰۵

 

نرده فرفورژه
نرده فرفورژه

 

خلاصه 

در پایان توصیه می‌کنیم از این برای اطلاع از هزینه رنگ آمیزی این نوع نرده‏ها با افراد متخصص مشورت بگیرید و در مورد هزینه‏های آن اطلاعات کامل کسب کنید ولی چیزی که هزینه‌بر است و سخت‌تر نقاشی نرده فرفورژه است. برای رنگ‌آمیزی آن پیشنهاد می‌شود. اگر هزینه‏ ها با بودجه شما سازگاری نداشت، با صرف وقت بیشتر و دقت خودتان این کار را انجام دهید و از انجام آن لذت ببرید.

قیمت پروفیل و قوطی ۱۳۹۷/۶/۳۱
بیشتر بخوانید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *